2017-05-23 09:18:18 ČITAJ MI! U petak, 12.05., u našu školu je, s velikim entuzijazmom, došla mr. sc. Marija Radonić, pedijatrica OB Dubrovnik, kako bi sudionike predavanja (bili informirani i pozvani učitelji, roditelji vrtićkog i školskog uzrasta, liječnica i svi koji žele sudjelovati u promoviranju čitanja naglas) upoznala s kampanjom i potaknula i u slanskoj sredini jedan važniji odnos prema temi. Čitanje u školi je jedna od najzastupljenijih aktivnosti. Treba li još i razgovarati o čitanju i važnosti čitanja za razvoj djeteta?!? Doprinos pravilnom rastu i razvoju djeteta zadatak je svih osoba koje se bave djetetom, bilo odgojem i obrazovanjem u najranijoj dobi, školskoj dobi ili pak liječenju. Čitanje je aktivnost koja potiče djetetov kognitivni, emocionalni i socijalni razvoj djeteta. Kampanja „Čitaj mi“ promovira čitanje naglas od najranije djetetove dobi, uz odabir slikovnica primjerenih kronološkoj dobi djeteta i njegovoj sposobnosti shvaćanja. Unatoč nažalost malom broju slušatelja, prisutni su mogli uživati u veoma stručnom, a u isto vrijeme jednostavnom i zanimljivom izlaganju. Nadasve, mislim da je nas koji smo uključeni u stalan rad s djecom, te nailazimo i na djecu s teškoćama u učenju, te školskim neuspjehom ohrabrila činjenica kako se upornošću i dugotrajnim višegodišnjim nastojanjem postižu rezultati pa makar išli puževim koracima.
Pohvaljujemo i naše učenice, sudionice natjecanja u čitanju naglas, Mateu Majdandžić i Karmen Knežić koje su postigle značajan rezultat na natjecanju u Gradskoj knjižnici u Dubrovniku, kao i na 4. Nacionalnom natjecanju u čitanju naglas za učenike od 3. do 8. razreda u Sisku u organizaciji Narodne knjižnice i čitaonice Vlado Gotovac u Sisku gdje je Matea bila na drugom mjestu. Bravo!
I na kraju roditeljima, bakama djedovima, ujacima, ujnama, strinama i stričevima braći i sestrama nekoliko savjeta: Glasno čitanje u obitelji može postati ritual tijekom djetetovog odrastanja. Glasno čitanje može postati aktivnost koja zbližava tinejdžere i mlađu braću i sestre. Bake i djedovi, ujne i ujaci, tete i stričevi te bliži i dalji rođaci mogu čitati djeci dok s njima provode vrijeme. Tako se jednostavno mogu stvoriti nove prilike za glasno čitanje djeci svih uzrasta. Čitati naglas treba kada odgovara svim sudionicima čina čitanja: ujutro, poslijepodne, navečer, bilo da se radi o točno određenom terminu ili je riječ o spontanom čitanju – kada su i dijete i odrasli raspoloženi za priču – a to se može odvijati u autu, u liječničkoj čekaonici, u autobusu, u gradu, u parku, na izletu... Čitati treba onoliko dugo dok djeca žele slušati. Djecu ne treba prisiljavati na slušanje priče. S vremenom djeca razvijaju koncentraciju pa se vrijeme slušanja priče produljuje. Samo 15 minuta glasnog čitanja dnevno pomaže djetetovu cjelokupnom razvoju. Neka djeca vole slušati priču dok crtaju ili se igraju nekom igračkom pa je i to preporučljivo. Čitajte djeci naglas od rođenja kako bi ona......mogla povezati čitanje i knjige s ugodnim osjećajima. ...mogla čuti zvukove, rime i riječi. ...mogla koristiti svoja osjetila sluha, vida i opipa. ...mogla stvarati zvukove – od gugutanja do riječi. ...mogla pokazati na sliku, a osoba koja čita imenovati to što dijete pokazuje. ...počela razumijevati da slike prikazuju određene predmete iz njihove okoline. ...dakako – mogla uživati u glasnom čitanju!
Katarina Falkoni, učiteljica razredne nastave |
Osnovna škola Slano |