« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Svaki izlet veseli, a posebno najmlađe.Tako ih je razveselila i najava izleta, odnosno terenske nastave, u četvrtak 12. ožujka u Dubrovnik. Slijedeći Godišnji plan i program nastave za 2014./2015. školsku godinu, a uz suglasnost roditelja i u pratnji učitelja , učenici svih razreda ,od prvoga do osmoga realizirali su i proveli jedan kvalitetan dan obilazeći znamenitosti Dubrovnika, učeći u korelaciji više predmeta na istom satu. Zahvaljujući stručnim vodičima i strpljivosti učitelja, a nadasve velikom zanimanju učenika za sve što su u četvrtak vidjeli, čuli i naučili, smatramo kako je ovaj izlet u potpunosti ispunio svoje ciljeve.
Obilazeći Grad i diveći se njegovoj ljepoti i učeći njegovu povijest, a sve uz dodatne kuriozitete , anegdote i legende s kojima su se prvi put susreli, učenici su stjecali nova saznanja i sa zadovoljstvom ih međusobno prepričavali i sutradan zabilježili u svoje bilježnice.
Ipak je poseban doživljaj bio uspeti se uspinjačom (žičarom) na Srđ. Uz malo zaziranja od visine, uz puno uzbuđenja i zabave, svi su ipak uživali u panorami Grada iz ptičje perspektive.
A na Srđu….
Ulaskom u tvrđavu koja je 1991.“ Obranila“ Grad, razgledavajući postav u Muzeju Domovinskoga rata, uz dodatna pojašnjenja njihovih učitelja, shvatili su kako su došli na mjesto gdje se stvarala novija povijest. Iako do toga trenutka pomalo razigrani i već umorni,na Srđu su imali stotine pitanja o ratu tražeći i prepoznajući fotografije svojih spaljeni sela:Osjetno je bilo, kako su uglavnom učenici starijih razreda, s dostojanstvom i sućuti čitali imena poginulih u Domovinskom ratu.
I na kraju posjet izložbi „120 godina hrvatskog lovstva „ gdje interes, čuđenje i oduševljenje učenici nisu skrivali. Istini za volju autoru ovih redaka izlošci su izazvali i suosjećanje s mrtvim pogledima prepariranih stvorenja, ali lovačkim rječnikom kazano: to su trofeji. Nadati se kako posjet ovoj izložbi neće u djeci probuditi iskonski poriv za ubijanjem nevinih Božjih stvorenja, samo iz hobija. Kada je voditelj na Izložbi objašnjavao učenicima kako su životinje označene crvenom karticom strogo zabranjene za ubijanje i kako su zaštićena vrsta, dječja iskrenost u trenutku zbunjenosti izazvanoj voditeljevom kontradiktornošću, progovorila je spontano:“Pa zašto ste ih vi ubili?“ Upitao je Ante Batina, učenik drugoga razreda.
Da. Zašto? Djeca bi sigurno bila puno sretnija da su sve ove izložene vrste vidjeli žive negdje u prirodi u svom prirodnom okruženju.
No, uz ostalo što su vidjeli u Gradu i na Srđu i ovdje su“ puno“ naučili.
Ljilja Šimunović