preskoči na sadržaj

Osnovna škola Slano

Login

vijesti
Svjetski dan okoliša 2017.
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 6. 6. 2017. 22:58

Svjetski dan zaštite okoliša (eng. World Environment Day) obilježava se 5. lipnja svake godine u više od 140 zemalja u svijetu. Na ovaj dan na poticaj Ujedinjenih naroda vlade i organizacije već 44. godinu za redom pokreću akcije kojima promoviraju važnost zaštite okoliša.


[OPŠIRNIJE]



Dan zaštite prirode u Hrvatskoj
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 26. 5. 2017. 09:37

I ove godine, dana 22. svibnja 2017.,  u sklopu Eko-škole Slano obilježili smo Dan zaštite prirode u Hrvatskoj. U realizaciji projekta sudjelovali su učenici 3., 5. i 7. razreda. Veselo smo zagrnuli rukave te iz kompostišta izvadili vrijedni humus. Naravno, od velike pomoći bio nam je domar škole, naš Tonči.

 


[OPŠIRNIJE]



Obilježen Dan planeta Zemlje - Majkovi
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 11. 5. 2017. 09:25

Dana 27.4.2017. učenici OŠ Slano obilježili su eko-datum Dana planeta Zemlje kroz akciju sadnje i akciju čišćenja u mjestu Majkovi. 

Naime, spomenuta akcija bila je ujedno i projektni dan s kojim smo završili kampanju "Za manje otpada".

Učenici nižih razreda (1.-4. r.) bili su uključeni u akciju čišćenja okoliša dok su učenici viših razreda (5.-8. r.) proveli sadnju bilja na unaprijed dogovorenoj lokaciji.

 


[OPŠIRNIJE]



OŠ Slano obilježila eko datume "Svjetski dan zaštite šuma" i "Svjetski dan voda"
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 27. 3. 2017. 11:00

Svjetski dan zaštite šuma obilježava se svake godine 21. ožujka i taj dan predstavlja priliku da se podsjeti na važnost šuma i njihove zaštite. Svjetske šumske površine znatno se smanjuju svake godine. Gubitak šuma nastavit će se zbog klimatskih promjena unatoč globalnim naporima za smanjenjem ispuštanja u atmosferu plinova s učinkom staklenika. Šume su danas ugrožene od lošeg gospodarenja, požara, poremećenog režima voda, kukaca, glodavaca, bakterija, gljivica, onečišćenja zraka, tla i voda, kiselih kiša i dr.


[OPŠIRNIJE]



Mural O.Š. Slano u nastanku
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 22. 3. 2017. 12:04

Učenici Osnovne škole Slano sa profesoricom Anom Filipović Utovac  započeli su u srijedu

 15. ožujka 2017. s oslikavanjem ružnih cementnih zidova oko škole.

„Svako zlo za neko dobro“, pa tako i ružni cementni zidovi koji  jer su inspirirali ravnateljicu OŠ Slano Vesnu Vodopivec da našu profesoricu likovnog, umjetnicu Anu Filipović Utovac zamoli da smisli nešto što bi oživilo i dvorište i zidove oko škole. Našoj Ani koja je inače  zaduženu za uređivanje inerijera, što ona više nego izvrsno radi taj zadatak nije teško pao. Dapače. Dok si pljesnuo rukom dlan o dlan radovi su već počeli. U njima je sudjelovala likovna skupina OŠ Slano i naši ponajbolji slikari poput Marte Vitković, Karmen Knežić, Ivane Raguž, Luke Ševelja, Karla Ćolaku…


[OPŠIRNIJE]



Praznik cvjetanja mjendula
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 22. 3. 2017. 11:09

„Danas smo u Slanomu proslavili Praznik cvjetanja mjendula.

 Istina naš je mjenduo već prolistao, no to nas nije zaustavilo u tome da mu se poklonimo, pišemo i recitiramo pjesme o njemu, crtamo ga, popnemo se na njega, udišemo mirise Zemlje i proljeća i budemo sretni što smo sve što jesmo, u Polju, u vrtu rajskome. A.D.2017.“, rekla nam je Ivana Penjak Kasavica, Stručni suradnik pedagog O.Š. Slano i UŠLS Dubrovnik i idejni začetnik i organizator proslave Praznika cvjetanja mjendula. Uz podršku svojih kolega i učenika O.Š. Slano, prvo slavljenje Dana cvjetanja mjendula bilo je u veljači 2008. Inspirirana procvjetalim mjendulima Dubrovačkog primorja ali i braćom Japancima i njihovim slavljenjem cvjetanja trešanja i sama je došla na ideju novoga radosnog praznika koji bi bio povod pisanju pjesama, slikanju, buđenju umjetnika u svakom čovjeku i radosnom druženju u prirodi.


[OPŠIRNIJE]



Zaštita močvarnih područja
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 21. 2. 2017. 10:13

Nikada nije bilo važnije pripaziti na zaštitu okoliša. Svatko od nas ovisi o prirodi i onome što nam ona pruža i zato nitko ne bi smio ignorirati upozorenja koja stižu sa svih strana. Promjene su već započele, a mnoge od njih već osjećamo i sada. Zaštita okoliša podrazumijeva i očuvanje močvarnih područja.


[OPŠIRNIJE]



Projekt Drugi HRT
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 10. 2. 2017. 12:11

Sretni smo i ponosni da su učenički radovi, zajedno sa svim ostalim sadržajima pod nazivom Projekt Drugi objavljeni kao dio portala školski.hr, Odjela za djecu i mlade HRT-a.

Naime, svi materijali za projekt, što likovni radovi, što video snimak nastali su kao plod suradnje FS "Mali linđo", Eko škole Slano te učenika od 1. - 4. razreda.

 

 


[OPŠIRNIJE]



Sv. Antun Pustinjak - zaštitnik životinja
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 23. 1. 2017. 08:23

Nakon što smo se kroz jedan sat vjeronauka upoznali s likom i djelom sv. Antuna Pustinjaka shvatili smo koliku je blizinu imao taj svetac s Bogom.

Ono što ga je posebno krasilo bio je savršeni sklad, harmonija sa prirodom i svim stvorenjima prema kojima je on iskazivao poštovanje i ljubav.

Njegov primjer i nas poziva na izgradnju što boljih odnosa, kako prema Bogu, tako i prema svemu onome što je on stvorio i na što nas poziva da zajedno s njime suustvaramo i održavamo.

 


[OPŠIRNIJE]



Eko patrola nižih razreda
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 29. 11. 2016. 08:57

Odlukom Eko odbora i ovu godinu nastavljamo s eko patrolama. Naglasak smo stavili na niže razrede. Iz svakog razreda izabrali smo po dvoje učenika koji će svaki petak voditi evidenciju na tjednoj bazi o racionalnoj potrošnji električne energije i vode, brinuti za selekciju otpada u razredu te na kraju i povesti brigu da učionica bude uredna.

Eko škola će na kraju školske godine proglasiti i nagraditi nauredniji i najekološkiji  razred od 1. - 4.

 

 

 


[OPŠIRNIJE]



Pokretanje kampanje "Za manje otpada"
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 29. 11. 2016. 08:51

Poštujući zadanu metodologiju kampanju Za manje otpada započeli smo tako da smo se na Eko odboru jednoglasno prihvatili uključivanje OŠ Slano u ovaj projekt. Bila nam je čast što nas je Udruga Lijepa Naša  stavila na popis 35 škola koje će provesti navedenu kampanju. Ocijenili smo da kao Eko škola upravljamo i gospodarimo pravilno i odgovorno, ali i kako ima još mogućnosti za napredovanje i usavršavanje. Uglavnom, selektiramo otpad za papir, plastične boce, čepove te biološki otpad. Na Odboru je dogovoreno kako ćemo voditi tjednu evidenciju o prikupljenom otpadu, točnije papiru kojeg ćemo potom vagati tj. mjeriti težinu. Nosioci aktivnosti su učenici viših razreda (5.-8. r.) sa svojim razrednicima.  Kampanju ćemo povezati s kurikulumom kroz predmete vjeronauk, biologija, priroda te satove razrednika. Što se tiče medijskog izvješćivanja oglašavati ćemo se preko portala škole, a projektni dan ćemo nastojati objaviti i preko dnevnih tiskovina grada Dubrovnika. Eko kodeks kojeg smo donijeli glasi: „Čist okoliš: bolja budućnost!“ – što je ujedno i kodeks Eko škole.


[OPŠIRNIJE]



Čuvajmo našu vodu!
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 3. 11. 2016. 09:29

Učenici OŠ Slano, u sklopu likovne grupe, koju vodi učiteljica Ana Filipović Utovac uradili su likovne panoe na temu očuvanja voda.

Na slikovit način odaslali su svim učenicima, učiteljima, a i roditeljima poruku kako moramo voditi racionalnu potrošnju vode, ne zagađivati izvore čiste vode te paziti da i dalje čistoća mora ostane očuvana.

 


[OPŠIRNIJE]



Dan kravate u OŠ Slano
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 19. 10. 2016. 10:59

U utorak, 18. listopada 2016. godine, obilježili smo u sklopu Eko škole Dan kravate. Učenici su s radošću i ponosom stigli u školu noseći oko vrata kravatu, taj predivni, odjevni modni dodatak po kojem su Hrvati poznati po cijelom svijetu. Naravno, pritom moramo pohvaliti i zahvaliti roditeljima koji su se pobrinuli da svatko dođe s kravatom.

Podsjećamo  sve, kojima je promakla ta činjenica, da je Hrvatski sabor 2008. godine proglasio 18. listopada kao Dan kravate.

 

 


[OPŠIRNIJE]



FS „ Mali linđo“ na 14. Festivalu dječjeg folklora u Kutini - 2016.
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 17. 10. 2016. 11:09

FS „ Mali linđo“ je izvannastavna aktivnost u OŠ Slano od davne 1980. godine. Djecu se podučava balati tradicinalno kolo linđo i svirati lijericu-žilu kucavicu bez koje je balanje-plesanje linđa nemoguće. Zahvaljujući gosparu Niku Rudinoviću,izvrsnom poznavatelju primorskih običaja i sviraču lijerice djeca i danas tradiciju ne zaboravljaju.


[OPŠIRNIJE]



Svijet je čudesan i tajnovit - Naša briga za stvoreno
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 14. 10. 2016. 12:05

Dana 13. listopada 2016. učenici 2. razreda OŠ Slano su sudjelovali u maloj, kratkoj eko akciji te ujedno i u samoj edukaciji, kako voditi brigu za stvoreni svijet - koji nam je od Boga darovan.


[OPŠIRNIJE]



Učimo od sv. Franje Asiškog!
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 6. 10. 2016. 19:08

I ove školske godine, dana 4. listopada 2016. godine,  učenici OŠ Slano su obilježili eko datum sv. Franje Asiškog - zaštitnika ekologa. Osim što je navedeni svetac odisao svetošću, jedna od njegovih karizmi je bila i izražena briga za čitavi stvoreni svijet. U prirodi je sv. Franjo osluškivao, osjećao i gledao Božje tragove koji su u njemu probuđivali još veću ljubav prema Stvoritelju.

 


[OPŠIRNIJE]



Naš pirni kolač
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 3. 10. 2016. 13:51

27.09.2016. u sklopu projekta Obnova identiteta Dubrovačkog primorja članice Udruge "Deša", Dubrovnik-produžnica Slano gđe Marija Weltrusky i Nike Tomović demonstrirale su učenicima 3. r. tradicionalno ukrašavanje pirnog kolača.


[OPŠIRNIJE]



Međunarodni dan zaštite ozonskog omotača
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 23. 9. 2016. 12:08

I ove godine smo obilježili eko datum Međunarodnog dana zaštite ozonskog omotača, koji se obilježava 16. rujna. Eko - koordinator je na zabavan i blizak način upoznao prvaše s time što je to ozonski omotač te kako o njemu moramo voditi brigu. Posebno ih je upozorio na negativan utjecaj ultraljubičastog zračenja, znajući koliko se oni kao djeca vole izlagati vrućem suncu, uživajući u ljetnim veselim trenutcima. Nakon kratkog edukativnog uvoda pogledali smo crtani film Ozzy Ozon, kojeg su učenici pogledali s velikim interesom i oduševljenjem.

Idući školski sat su učenici, podijeljeni u tri grupe, za zadatak imali likovno prikazati likove iz navedenog crtanog filma. Sve likove smo izrezali te zaljepili na plakat kojeg smo potom objesili na eko pano u našoj školi.


[OPŠIRNIJE]



JOŠ JEDAN KRAJ ZNAČI NOVI POČETAK
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 14. 6. 2016. 12:03

      Kraj školske godine učenici OŠ Slano, njihovi učitelji i roditelji obilježili su i proslavili svečanom priredbom, zajedničkim druženjem i  ispraćajem učenika osmoga razreda.

Svečanoj školskoj priredbi prethodila je nogometna utakmica  učenika nižih razreda uz glasno navijanje  i bodrenje ekipa. U deset sati  uza  zvuke Lijepe naše na školski jarbol podignuta je Zelena zastava, po deseti put za redom. Zelena zastava i Zlatna plaketa Eko-školi  Slano zasluga je svih učenika i djelatnika škole koji svojim osviještenim djelovanjem u školi, domu i lokalnoj zajednici  promiču i podižu svijest  o opstojnosti  čovjeka na planetu Zemlji. Gospodin Igor Vlahović, direktor Hotela Osmine, kum i pokrovitelj Eko- škole Slano, podigao je zastavu na zadovoljstvo svih nazočnih.


[OPŠIRNIJE]



Podizanje Plave zastave pred hotelom "Osmine"
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 7. 6. 2016. 13:23

Dana, 07. lipnja 2016 imali smo svečano podizanje Plave zastave na plaži pred hotelom "Osmine". Direktor hotela gospodin Igor Vlahović pozvao je Mali linđo OŠ Slano da svojim balanjem uzveličaju taj važan događaj. Uz njih su pratnji stigli učiteljica Marija Pendo, koja vodi navedenu folklornu skupinu i vjeroučitelj Josip Kačunić, eko-koordinator OŠ Slano. 

 

 


[OPŠIRNIJE]



22. 05. 2016. Dan zaštite RH
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 30. 5. 2016. 11:18

Ujedinjeni narodi proglasili su 22. svibanj Međunarodnim danom bioraznolikosti kako bi ukazali na bioraznolikost kao globalnu vrijednost od neprocjenjivog značaja za sadašnje i buduće generacije. Također, ovaj nadnevak je i spomen na usvajanje Konvencije o biološkoj raznolikosti, jednog od najvažnijih međunarodnih propisa u području zaštite prirode, čiji je cilj očuvanje bioraznolikosti, održivo korištenje njenih komponenti te pravedna raspodjela dobrobiti koje proizlaze iz korištenja genetskih izvora. Međunarodni dan bioraznolikosti svake se godine posvećuje jednoj ključnoj temi vezanoj uz bioraznolikost kao što je poljoprivreda, klimatske promjene, invazivne strane vrste ili šume.


[OPŠIRNIJE]



Zlatni status Eko-škole
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 20. 5. 2016. 12:36

13. svibnja 2016. godine promovirana je 16. generacija Eko-škola. Naša je škola tom prigodom dobila zlatni status kao Eko-škola 6. generacije.


[OPŠIRNIJE]



Mala kreativnost drugaša
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 4. 5. 2016. 11:20

Da se čak i s otpadom može biti kreativan pokazali su nam učenici 2. razreda. Oni su preko sata likovne kulture izradili s papirom i odbačenim čepovima, koje prikupljamo u školi selekcijom otpada, malena automobilska vozila.


[OPŠIRNIJE]



22.04.2016. Dan planeta Zemlje
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 2. 5. 2016. 13:33

U Hrvatskoj se Dan planeta Zemlje organizirano obilježava od 1990. godine. Dan planeta Zemlje službeno se obilježava od 1992. godine kada je tijekom Konferencije UN-a o okolišu i razvoju u Rio de Janeiru na kojoj je sudjelovao velik broj predstavnika vlada i nevladinih udruga usklađen dalekosežni program za promicanje održivog razvoja.

Tako smo i ove godine kao Eko-škola obilježili ovaj značajan Eko-datum kroz čitavi niz raznih aktivnosti, koje su uglavnom obuhvatile sve učenike naše škole.


[OPŠIRNIJE]



22.03.2016. Međunarodni dan zaštite voda
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 25. 3. 2016. 13:23

Planet Zemlja mogao je postojati kao i niz drugih planeta bez vode, ali život bez nje nije moguć. Upravo su praoceani mjesta nastanka prvih organizama koji su se evolucijom prilagodili životu na kopnu (Živi svijet 7, Geološka doba). Ali, bez obzira na to, ni jedna današnja vrsta ne može preživjeti bez „Plavog zlata“.


[OPŠIRNIJE]



21.03.2016. Svjetski dan zaštite šuma
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 21. 3. 2016. 11:19


Svjetski dan zaštite šuma obilježava se 21. ožujka na prvi dan proljeća i prilika je da se podsjeti na važnost šuma i njihove zaštite. Šumske površine u svijetu su se, prema podacima Ujedinjenih naroda, u zadnjih 15 godina smanjile za više od trostruke površine Njemačke.
Gubitak šuma nastavit će se zbog klimatskih promjena unatoč globalnim naporima za smanjenjem ispuštanja u atmosferu plinova s učinkom staklenika. Šume su danas ugrožene od lošeg gospodarenja, požara, poremećenog režima voda, kukaca, glodavaca, bakterija, gljivica, onečišćenja zraka, tla i voda, kiselih kiša i dr. U tom smislu zaštita šuma podrazumijeva primjereno gospodarenje, zaštitu šume od štetočina i požara, zaštitu šumskog tla i stabala te druge preventive mjere. No, unatoč svim čimbenicima od kojih je ugrožena šuma je još uvijek tu, ali joj je potrebna čovjekova zaštita.

Obilježavanje ovog dana je i povod da saznate nešto o šumama…


[OPŠIRNIJE]



Održano predavanje na temu "Voće, povrće i zdravlje - pravilna prehrana"
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 25. 2. 2016. 13:21

Dana 25. veljače 2016. u prostoru naše škole održano je predavanje na temu "Voće, povrće i zdravlje - pravilna prehrana" za učenike nižih i viših razreda. Samo predavanje je bilo u sklopu projekta Shema školskog voća i povrća za 2015./16. godinu i u suradnji sa Savjetodavnom službom Podružnice Dubrovačko-neretvanske županije. 


[OPŠIRNIJE]



Međunarodni dan zaštite močvarnih područja
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 5. 2. 2016. 09:25

I ove godine u našoj školi smo obilježili Međunarodni dan zaštite močvarnih područja. Tom prigodom učenici 4. razreda su se detaljnije upoznali sa riječnom kornjačom (Mauremys rivulata) koja je jedna od najrjeđih i najugroženijih vrsta gmazova u Hrvatskoj. Za nas je posebno bilo zanimljivo što je nalazimo i u ovim krajevima tako da je ona mnogim učenicima veoma poznata.


[OPŠIRNIJE]



17.01.2016. Sv. Antun Pustinjak - zaštitnik životinja
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 18. 1. 2016. 11:03

Dana 18. siječnja u školi smo kao pravi mali ekolozi obilježili eko-datum sv. Antuna Pustinjaka. Nakon što su učenici 3. razreda ukratko bili upoznati sa likom i djelom navedenog sveca imali su za zadatak napraviti pano na ovu temu. Po izboru su mogli nacrtati životinju koja im se najviše sviđa te su ih kasnije slijepili na papir oko sv. Antuna.


[OPŠIRNIJE]



Blagoslov kruha i obilježavanje Dana kravate
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 19. 10. 2015. 10:58

Dana 16. listopada 2015. godine u prostoriji naše škole imali smo obilježavanje Dana kruha i Dana kravate. Naime, zahvaljujući vrijednim rukama mama naših učenika na stolu se našlo mnoštvo lijepih i slasnih kolača i drugih peciva. Program je započeo kratkim recitacijama nakon čega je uslijedio blagoslov jela kojeg je imao fra Ljudevit Lasta.

Iza same molitve i blagoslova svim okupljenima je ukazao na važnost kruha i koliku zahvalnost bismo trebali imati u odnosu prema Bogu, ali i prema radu vrijednih ruku naših roditelja koji nam te darove priskrbljuju. 


[OPŠIRNIJE]



Sveti Franjo i "ekološka svijest"
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 13. 10. 2015. 13:35

Mnoge priče svjedoče o ljubavi sv. Franje prema svim stvorenjima. Npr. Jednom je Franjo ugledao nekog čovjeka kako pješači u selo s dva povezana janjeta omotana užem oko njegova vrata. Jadni janjci bolno su blejali i Franjo se sažalio. Seljan je ovu janjad namjeravao prodati za hranu jer mu je trebao novac. Franjo mu je dao svoj ogrtač u zamjenu za janjad.

Drugi puta je Franjo susreo dječaka koji je ulovio grlice u zamku pa ih je namjeravao prodati. Franjo ih je zatražio od dječaka i dobio ih je. Napravio je gnijezda za grlice i oni su snesli jaja pa su fratri dobili u utočištu mlade grlice. Bile su pitome poput pilića. Konačno je Franjo poslao grlice svojim putem. Imao je i vranu koja je odlazila na kor zajedno s braćom, jela je s njima, posjećivala je bolesnu braću zajedno s njima i čak je odlazila prositi milostinju zajedno s njima. Kada je Franjo umro, njegova vrana je odbijala hranu i uginula je od tuge na Franjinu grobu. Bilo je i mnogih drugih priča o tome kako je Franjo štitio druga stvorenja, čak i crve, da im ljudi ili druge životinje ne naude.


[OPŠIRNIJE]



Obilježen Međunarodni dan zaštite ozonskog omotača
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 23. 9. 2015. 10:14

Ozonski omotač dio je Zemljine atmosfere i nalazi se 10 do 50 km iznad njezine površine. Glavna zadaća ozonskog omotača je zaštita života na Zemlji od štetnog Sunčevog (ultraljubičastog) zračenja. Ozon je jedini sastojak atmosfere koji apsorbira ultraljubičasto zračenje u rasponu od 240 do 290 nm. Nažalost, čovjek je svojim djelovanjem, tj. emisijom klorofluorougljika (poznatijih kao freoni) i halona uzrokovao smanjenje koncentracije ozona u atmosferi.


[OPŠIRNIJE]



Dan zaštite prirode i Međunarodni dan biološke raznolikosti
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 22. 5. 2015. 13:13

Ujedinjeni narodi proglasili su 22. svibanj Međunarodnim danom bioraznolikosti kako bi utjecali na povećanje svijesti o važnosti bioraznolikosti u održivom razvoju i skrenuli pozornost na očuvanje bioraznolikosti kao temeljno međunarodno načelo u zaštiti prirode i zajedničku obavezu čovječanstva. Republika Hrvatska se 2003. godine pridružila globalnim nastojanjima za očuvanjem bioraznolikosti i unaprjeđenjem zaštite prirode, kad je Hrvatski sabor 22. svibnja proglasio Danom zaštite prirode u Hrvatskoj.


[OPŠIRNIJE]



Projekt PROTEUS u OŠ Slano
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 30. 4. 2015. 08:10

Hrvatko herpetološko društvo svoj projekt PROTEUS donosi među najmlađe. ..u škole kako bi od najranijih dana djeca bila što više upoznata o bogatstvima hrvatskih endema.
Tim povodom su održana dva predavanja,jedno za niže i drugo za više razrede Škole 
kroz koje su djeca upoznata o endemskoj vrsti ..čovječjoj ribici..koju smo nedavno i posjetili odlaskom na terensku nastavu u spilju VJETRENICA, gdje je jedno od njenih staništa.
 


[OPŠIRNIJE]



MAJCI ZEMLJI ZA ROĐENDAN
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 22. 4. 2015. 13:37

Učenici OŠ Slano Eko-škole, koja s ponosom nosi Zelenu zastavu,  radno su i „sadno“  obilježili Dan planeta Zemlje. Nastavkom  lani započetog projekta sadnje leandre  i  lavande  na  Stazi  starog ribara (Banićkoga puta)  i ove godine su 21. i 22. travnja  proveli akciju  „Zemlji za rođendan“.


[OPŠIRNIJE]



Zaštitimo naše more!
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 20. 4. 2015. 09:54

U petak, 17. travnja 2015. godine u OŠ Slano održano je još jedno predavanje o zaštiti oceana i mora koje je vodila gospođica Ana - Marija Bianki. Ovog puta su slušatelji predavanja bili učenici 1., 2. i 3. razreda. Samo predavanje je bilo veoma zanimljivo i dobro prilagođeno dobi učenika.


[OPŠIRNIJE]



Predavanje o važnosti očuvanja oceana i mora
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 14. 4. 2015. 12:31

Dana, 14. travnja 2015. godine u prostorijama naše škole održano je predavanje za učenike 4., 5., i 6. razreda na temu "Oceani, mora i važnost njihova očuvanja". Predavačica je bila gospođica Ana - Marija Bianki. Kako smo Eko-škola ovo predavanje nam je bilo od velike koristi.


[OPŠIRNIJE]



Predavanje o energetskoj učinkovitosti u OŠ Slano
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 26. 3. 2015. 10:30

U organizaciji  Županijske razvojne agencije DUNEA i OŠ Slano u četvrtak 26. ožujka, predstavnici spomenute Agencije održali su učenicima starijih razreda i učiteljima OŠ Slano predavanje o energetskoj učinkovitosti i iskorištavanju obnovljivih izvora energije.Budući da je OŠ Slano Eko-škola i da su učenici već poprilično upoznati s ovom tematikom, aktivno su sudjelovali postavljajući pitanja i naravno, odgovarajući na postavljena pitanja predavača.


[OPŠIRNIJE]



Svjetski dan voda, 22. ožujka 2015.
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 23. 3. 2015. 09:42

Prve važne preporuke o problemima vezanim za vodu i vodne resurse bile su formulirane na konferenciji Ujedinjenih naroda o vodama koja je održana 1977. godine u Mar del Plati (Argentina).

Nakon konferencije Ujedinjenih naroda o okolišu i razvoju u Rio de Janeirou, Opća skupština UN je rezolucijom od 22. veljače 1993. odlučila da se 22. ožujak svake godine obilježi kao Svjetski dan voda i da se na taj dan, diljem svijeta, posebno skrene pozornost na probleme vezane za vodu i vodne resurse, s tim da se svake godine obilježava uz drugi moto.

Tako je npr. 1995. godine obilježen pod motom: “Žene i voda”, 2004. godine: “Voda i katastrofe”, a 2007. godine: “Kako se nositi s oskudicom”. Svakog dana prosječno kućanstvo potroši oko 50 litara vode na ispiranje wc-a, jedan od šest ljudi na Zemlji nema dnevnih 20-50 litara osigurane svježe vode, a svakodnevno od posljedica nedostatka vode umire 3.800 djece.

Prema procjenama čak 1,1 milijarda ljudi nema pristup pitkoj vodi, a 2,4 milijarde živi bez osnovnih sanitarnih uvjeta.


[OPŠIRNIJE]



KAKO DOBITI NOVU SADNICU LAVANDE?
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 24. 2. 2015. 13:45

Lavanda je jedna od biljnih vrsta koja je podosta otporna, štoviše ne voli puno vode i može preživjeti u oskudnim uslovima. No kao i svako biće, ako se adekvatno brinete o biljci, uspjeh je zagarantiran.
Prvo i osnovno lavanda u prirodnom okruženju uspijeva na mediteranu. Znači iz tih nekih preduvjeta stanovišta da se zaključiti da voli manje vode.
Bitan faktor kod vrste zemlje za pravljenje sadnica jest da zemlja nije kisela. Sadnice lavande se prave tako da se uzimaju mladi izdanci cca veličine 10 cm. Izdanci se s donje strane, koja će ići u zemlju, očiste od listova i ostavi se samo nekoliko na vrhu.


[OPŠIRNIJE]



02.02.2015. Međunarodni dan zaštite močvarnih područja
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 5. 2. 2015. 08:20

U Ramsaru (Iran) 2. veljače 1971. donesena je Konvencija o vlažnim područjima, odnosno Ramsarska konvencija. Nastala je sa ciljem međunarodne suradnje u zaštiti i održivom iskorištavanju vlažnih staništa.

 

Hrvatska je potpisnica Ramsarske konvencije od 1991. godine. Na Ramsarski popis uvršteno je pet vlažnih područja Hrvatske od međunarodnog značaja. To su:

 


[OPŠIRNIJE]



17.01.2015. Sv. Antun Pustinjak - zaštitnik životinja
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 18. 1. 2015. 18:49

U Sveti Antun pustinjakmnogim crkvama događa se 17. siječnja promjena na jednom oltaru: Sliku ili kip Sv. Antuna Padovanskog – zamjeni danas lik Svetog Antuna Pustinjaka. Ta dva Sveca imaju ne samo isto ime, nego su im i životi dosta podudarni.

Obojica su se u ranoj mladosti posvetiti slavi Božjoj. Darovali su svoj život Bogu: dok je Antun Pustinjak – cijelo vrijeme života bio na samotnom mjestu – i Sveti Antun Padovanski je vrlo rado i često odlazio u samostane u pustim krajevima te u špiljama provodio vrijeme u molitvi i promatranju Isusova Života i Muke.


[OPŠIRNIJE]



Podjeljene pohvalnice učenicima za likovni natječaj Ozon
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 18. 1. 2015. 18:14

Ovih dana na adresu naše škole stigle su pohvalnice Ministarstva zaštite okoliša i prirode  učenicima od 2. - 5. razreda za likovni natječaj Ozon u kojem su sudjelovali prošle godine. Uz same pohvalnice dobili su i kalendare na kojema su prikazani odabrani  likovni radovi  među kojima se našao i jedan od učenika naše škole (točnije učenika 4. razreda). Svim sudionicima kao eko-koordinator ovim putem još jednom čestitam te ih i dalje ohrabrujem za sve buduće natječaje i eko akcije!


[OPŠIRNIJE]



Učenici Eko škole Slano u akciji “Za manje otpada”
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 17. 11. 2014. 13:54

        U svjetskoj kampanji   “ Litter Less Campaign”- “Za manje otpada” uključeni su i učenici OŠ Slano koji status Eko-škole   njeguju  već  8 godina  što potvrđuju Zelenom zastavom koja je istaknuta na  školskoj zgradi. U petak  14. studenoga  obilježili su World Days of Action   i simbolično započeli prikupljanje otpada u lokalnoj sredini. Budući da u školi već  provode akciju odvojenog prikupljanja  otpada, provode i kampanju protiv plastičnih vrećica u Dubrovačkom primorju, a u školsko  kompostište odlažu bio otpad.Učenici su odavno na  pravom putu potpune ekološke osvještenosti, a ono što im je posebno  potrebno je potpora  obitelji i ostalih žitelja  u njihovoj životnoj sredini.


[OPŠIRNIJE]



Održano predavanje o pravilnom kompostiranju
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 28. 10. 2014. 08:49

Nakon što su učenici 8. razreda izradili prezentaciju o pravilnom prikupljanju biološkog otpada za kompostište istu su prikazali učenicima nižih razreda. Dvoje mladih vrsnih izlagača Ivan Potrebica i Andrea Ćorić na jednostavan i zanimljiv način su ukazali na važnost ispravnog selektiranja biološkog otpada te vođenju brige oko kompostišta.  


[OPŠIRNIJE]



20.10. 2014. Dani kruha u OŠ Slano
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 21. 10. 2014. 08:32

        U ponedjeljak  20. listopada   OŠ Slano ispunio  je miris kruha i kolača. Vrijedne ruke mama, baka i učenika  pripremile su najljepša i najslađa peciva   koja su donijeli u školu na blagoslov i zajedničko blagovanje. Slavili su  Dan kruha i Dan zahvalnosti za plodove zemlje.  Prije samoga  blagoslova i molitve  održan je i kratki program kojega su pripremili učenici sa svojim učiteljicama.


[OPŠIRNIJE]



15. 10. 2014. Međunarodni dan pješačenja
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 15. 10. 2014. 14:27
      Povodom Međunarodnog dana pješačenja, učenici 1., 2. i 3. razreda OŠ Slano pješačili su preko sata TZK od škole do Koceljevića. A i preko sata vjeronauka istoj aktivnosti su se priključili i učenici 4. razreda.  
 
 

[OPŠIRNIJE]



Održana sjednica Eko-odbora
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 13. 10. 2014. 09:33

Dana 13.10 2014. u našoj školi održana je sjednica Eko-odbora. Na samom početku pročitali smo Izviješće o radu Eko-škole u prošloj školskoj godini. Usuglasili smo se kako je bilo dosta kvalitetno provedenih akcija u radu Eko-škole, ali i uvidjeli kako je bilo ponešto i propusta koji su nam ukazali kako ima još dosta prostora za razvoj u aktivnostima same Eko-škole. Jednoglasno smo donijeli Plan i program rada Eko-škole za ovu školsku godinu. Predsjednik Odbora je i obavijestio nazočne o novostima Udruge Lijepa naša. 


[OPŠIRNIJE]



04.10. 2014. Sv. Franjo Asiški - zaštitnik ekologa
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 6. 10. 2014. 13:34
Nije dovoljna samo vanjska pažnja. Čovjek treba i u dubinama svoga bića biti čist.
Svake se godine početkom listopada slavi blagdan svetog Franje Asiškog. Od njega nas dijeli oko 800 godina, a ipak je njegov utjecaj na ljude danas jednako svjež i lijep kao što su ga doživljavali i ljudi njegova vremena. Na osobit je način prepoznatljiv i vjernicima i onima koji to nisu kao čovjek iznimne osjetljivosti za prirodu i zato ga je Crkva proglasila zaštitnikom ekologije i ekologa.

[OPŠIRNIJE]



16.09. 2014. Međunarodni dan zaštite ozonskog omotača
JOSIP KAČUNIĆ / datum: 18. 9. 2014. 13:41
Međunarodni dan zaštite ozonskog omotača obilježuje se širom svijeta tako da se promoviraju nacionalni i globalni programi za zaštitu ozonskog omotača te podiže svijest o potrebi njegova očuvanja za naraštaje koji dolaze. U osnovnim i srednjim školama organiziraju se radionice i rasprave povezane s klimatskim promjenama i zaštitom ozonskog omotača te promoviraju programi i publikacije Programa Ujedinjenih naroda za zaštitu okoliša (UNEP) na tu temu.
Ozonski omotač dio je Zemljine atmosfere koji se nalazi od deset do pedeset kilometara iznad njezine površine i štiti je od štetnog Sunčeva (ultraljubičastog) zračenja tako da ga upija. Znanstvenici su sedamdesetih godina prošlog stoljeća otkrili da postaje sve tanji. Posebno oštećena područja nazivaju se „ozonske rupe“, a uzrokovao ih je čovjek svojim djelovanjem, osobito nakon početka industrijske revolucije. Emisija štetnih plinova poput klorofluorougljika (poznatijih kao freoni) i halona smanjila je koncentraciju ozona u atmosferi. Time se povećala količina UV zračenja na Zemlji što dovodi do porasta kožnih oboljenja, smanjenja poljoprivrednih uroda, otapanja ledenjaka, češćih poplava i orkanskih oluja.
 

[OPŠIRNIJE]



RSS


 
 
 
NAPUTAK ZA PROVEDBU PROGRAMA
MEĐUNARODNE EKO-ŠKOLE – metodologija provedbe
 
Cilj programa: ugradnja odgoja i obrazovanja za okoliš u sve segmente odgojno-obrazovnog sustava i svakodnevni život učenika i djelatnika škole.
 
Zadaća: odgojiti mlade generacije osjetljivima na pitanja okoliša i osposobiti ih za donošenje odluka o razvitku društva u budućnosti.
 
Status Eko-škole: je sustav nagrađivanja na lokalnoj, državnoj i međunarodnoj razini što je osobitost ovog prepoznatljivog i kvalitetnog modela odgoja i obrazovanja. Škole koje ispune postavljene kriterije i koje brigu za okoliš promiču kao trajnu vrijednost i način življenja, dobivaju povelju o statusu Međunarodne Eko-škole i Zelenu zastavu sa znakom Eko-škole. Ovo prestižno međunarodno priznanje dodjeljuje se na dvije godine. Nakon toga slijedi  prijava za obnovu statusa. Škola mora dokazati da je u provedbi programa, prema zacrtanim smjernicama otišla “korak dalje”, produbila i proširila rad na izabranim temama te sve aktivnosti mora iscrpno dokumentirati.
 
EKO ŠKOLE KAO NAČIN ŽIVLJENJA
 
Međunarodne Eko-škole su program osmišljen za provedbu smjernica odgoja i obrazovanja za okoliš na razini čitavih škola. Program Eko-škola jasno određuje i usmjerava način na koji se nastavni sadržaji o zaštiti okoliša, koji su dio redovnog nastavnog plana i programa, primjenjuju u svakodnevnom životu škole. Ovakav pristup pomaže učenicima, u svijesti svakog od njih, shvatiti kolika je važnost zaštite okoliša. Posebna pozornost posvećuje se pitanjima smanjivanja i zbrinjavanja otpada, racionalnog korištenja energije i vode i uređivanju školskog okoliša. Svi sudionici života u Eko-školi: učenici, nastavnici, administrativno i tehničko osoblje škole, roditelji, javna i mjesna poduzeća, predstavnici lokalne uprave i dr., zajednički poduzimaju niz praktičnih koraka i aktivnosti s ciljem smanjenog opterećenja okoliša.
 
Učenici Eko-škole zainteresirani su i aktivni u prenošenju svoje odgovornosti na obitelj i širu zajednicu, oni žive “EKO”.
 
Eko-škole su program i sustav nagrađivanja. Program može prihvatiti svaka škola u kojoj su svi njeni sudionici voljni odabrati “EKO” kao dugoročni cilj i način življenja.
 
Škole se nagrađuju Zelenom zastavom sa znakom Eko-škole koja se može izvjesiti na zgradi škole ili izložiti u predvorju. Škole također dobivaju i povelju (certifikat) Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš, pravo na logo (znak škole) koji će se nalaziti na dopisima, stječu mogućnost medijske promidžbe u Hrvatskoj i svijetu, te različite poklone (računala ili drugu školsku opremu) od predstavnika lokalne zajednice, kumova (sponzora) i dr.
 
Program zahtijeva dosljedno poštivanje zadanih međunarodnih smjernica i kriterija, a ugledni status Eko-škole stiče se kroz četiri osnovna stadija:
 
PRIJAVA ZA SUDJELOVANJE U PROGRAMU EKO-ŠKOLE
 
IZRADA I PROVEDBA PROGRAMA EKO-ŠKOLE
 
PRIJAVA ZA STATUS EKO-ŠKOLE
 
OBNAVLJANJE STATUSA EKO-ŠKOLE
 
1. PRIJAVA ZA SUDJELOVANJE U PROGRAMU EKO-ŠKOLE
 
Prije prijave Nacionalni koordinator upoznaje školu i sve zainteresirane s programom u cijelosti. Prikaz obuhvaća: provedbu programa prema pojedinim programskim koracima (etapama), važnost i potrebu uključivanja u program s manjim, ostvarljivim ciljevima  čije se ostvarivanje može pratiti, potrebu kontinuiranog rada, jer program ne počiva na jednoj temi nego je trajan-predstavlja dugoročnu opredijeljenost svih segmenata škole, lokalne zajednice i društva.
 
Ukoliko u školi ili lokalnoj zajednici postoji interes za sudjelovanje u programu, dovoljno je o tome pismenim putem izvijestiti Nacionalnog koordinatora. Dopis upućuje i potpisuje ravnatelj škole. Nacionalni koordinator dostavlja potom školi obrazac za prijavu i sve materijale potrebne za cjelovito informiranje o programu i tri nacionalna plakata Eko-škole. Nakon što škola popuni prijavu, Nacionalni koordinator dostavlja potvrdu o uključivanju u program i daje osnovne upute za rad.
 
 
2. IZRADA I PROVEDBA PROGRAMA EKO-ŠKOLE
 
Kako bi postala “EKO” škola treba prihvatiti i u cijelosti provesti program od predviđenih sedam elemenata-“7 koraka”.
 
 
 
2. 1. Osnivanje odbora Eko-škole
 
Odbor Eko-škole čine: ravnatelj, nastavnici (voditelji programa-školski koordinatori), učenici, predstavnici roditelja, nepredavačkog osoblja škole (administrativnog i/ili tehničkog), predstavnici lokalne zajednice, javnih i drugih poduzeća, predstavnici Udruge Lijepa naša ili drugih udruga koje se bave pitanjima okoliša a djeluju u mjestu (gradu, općini, županiji).
 
Svrha odbora je:
 
-       osigurati usvajanje ostalih šest elemenata
 
-       raspodijeliti odgovornost učenicima i u njima razviti svijest o vrijednosti njihovih zamisli
 
-       brinuti o dugoročnoj provedbi programa
 
-       povezati se s upravom škole i lokalnom zajednicom
 
Odbor Eko-škole je “snaga” programa. O radu Odbora vodi se zapisnik s održanih sastanaka i pregled najvažnijih odluka.
 
2.1.1. Odbor najbolje funkcionira ako su u njemu svi gore navedeni članovi. Iznimno je važno da škola “iziđe” iz okvira školske zgrade i da članovi Odbora budu predstavnici lokalne zajednice. Škole na taj način postaju otvorene za javnost jer im se omogućuje šire djelovanje (akcije čišćenja okoliša, ciljane humanitarne akcije, anketiranje građana o ekološkim problemima, obavješćivanje javnosti o zaštićenim biljnim i životinjskim vrstama iz pojedinog područja, o zaštićenim objektima prirode, o postupanju s energentima, prednostima selektivnog prikupljanja otpada i dr.) Učenici članovi Eko-odbora i sami daju inicijative o pojedinim akcijama u i izvan škole i na taj način postaju aktivni sudionici društva.
 
Prije osnivanja Eko-odbora važno je da ravnatelj izvijesti Učiteljsko/Nastavničko vijeće škole o programu i njegovim ciljevima i dobije podršku kolektiva. Tek nakon toga dostavlja se prijava za sudjelovanje Nacionalnom koordinatoru. Nakon prve konstituirajuće sjednice Eko-odbora potrebno je izvijestiti sve sudionike života u školi o njegovim članovima. Popis članova eko-odbora postavlja se u sve školske prostore i na središnji pano, o kojem će kasnije biti riječi. Važno je redovito voditi zapisnike koji moraju biti potpisani. Zapisnici se slažu kronološkim redoslijedom. Dio članova Odbora može se mijenjati s početkom nove nastavne godine (ako su to bili učenici osmih razreda ili njihovi roditelji) pa se dokumentaciji prilaže Odbor u novom sastavu i njegovi članovi. (isto vrijedi i za školske prostore).
 
 
2.2. Ocjena stanja okoliša
 
Prvi stadij svakog programa je pregled trenutačnog stanja okoliša. Prosuđuje se koliko škola opterećuje okoliš, koliko proizvodi otpada, troši energente (struju, plin, mazut) i vodu, kakav je vanjski okoliš škole, te kolika je zastupljenost odgoja i obrazovanja za zaštitu okoliša u aktivnostima škole.
 
Školama se uz Prijavu za sudjelovanje u programu dostavlja i brošura “Pregled stanja okoliša” koja im na jednostavan način, ponuđenim popisom pitanja (odgovori su “da” i “ne”) pomaže izvršiti pregled stanja.
 
2.2.1. Ovu brošuru, zajedno s Upitnikom o provedbi odgoja i obrazovanja za okoliš treba ispuniti, kopirati i  po jedan primjerak dostaviti Nacionalnom koordinatoru. “Pregled stanja okoliša” i “Upitnik o odgoju i obrazovanju za okoliš” su sastavni dio dokumentacije (predstavljaju drugi programski korak). Škola može nakon nekoliko mjeseci ili godinu dana ponovno izvršiti ocjenu stanja okoliša kako bi se vidjelo koliki je napredak  u programu. U tom slučaju ova brošura je “snimka početnog stanja”, a škole na osnovi polazne izrađuju nove (ovisno o ciljevima koji su postavljeni planom djelovanja – programom rada).
 
 
 
2.3. Plan djelovanja (Izrada programa rada)
 
To je bit programa Eko-škole. Škole samostalno izrađuju program na temelju Ocjene stanja okoliša. Odabire se jedan ili više ponuđenih ciljeva koji su u okviru zadanih tema “Voda”, “Energija” i “Otpad” (npr. reciklaža papira, uporaba ekološki prihvatljivih sredstava za čišćenje, štednja energije, štednja vode, brtvljenje prozora). Program treba povezati s redovnim nastavnim planom i programom i postaviti ostvarljive ciljeve. Odrede se eko-patrole. Planiraju se i sve druge aktivnosti od 4.-7.
 
2.3.1. Plan djelovanja (program rada) potvrđuje Odbor Eko-škole. Zadaci i zacrtani ciljevi moraju biti jasni i lako mjerljivi, jer je potrebno pratiti njihovu realizaciju. Najčešće pogreške: općeniti ciljevi (npr. sakupljanje otpada- nedostaju podaci: odlaganje? tko? kada? kako će se mjeriti prikupljeni otpad?) i zadaci (učenici će skupljati otpad - svi ili pojedinačno, po razredima, u mjestu, u školi, oko škole i sl.) ili nisu definirani nositelji.
 
Plan djelovanja (program rada) za određenu temu najbolje je sastaviti u formi izvedbenog programa za pojedini nastavni predmet. Navesti zadatke, nositelje, vrijeme realizacije i osvrt na planirano (tamo gdje je moguće). Sastavni je dio dokumentacije i prilaže se za svaku školsku godinu (ako je škola dulje uključena u program).
 
 
Primjer:
 
Zadaci (aktivnosti): štednja vode i efekti štednje -očitavanja vodomjera, izračun (potrošnja po učeniku u mjernim jedinicama i u kunama), štednja vode u svijetu, izreke o vodi i štednji vode, voda u književnosti, štednja vode u sanitarnim prostorima
 
Nositelji: -eko-patrole i domar (očitavanje, preračunavanje, pregled sanitarnih prostora)
 
-  svi učenici i učitelji zemljopisa, hrvatskog jezika, matematike, fizike i tehničke kulture
 
Vrijeme realizacije: tijekom godine, prvi dan u mjesecu.
 
Ovaj primjer je samo dio aktivnosti predviđenih programom na temu “Voda” jedne hrvatske škole.
 
 
2.3.2. Eko-škole moraju odabrati temu koju će obrađivati tijekom jedne školske godine.
 
U početku je za Eko-škole najbolje i najjednostavnije krenuti s osnovnim temama kao što su otpad, te štednja vode i energije. To su obvezne teme koje je potrebno provoditi od početka te čitavim tijekom provedbe programa. Kasnije, nakon što ovladaju metodologijom Eko-škole razvijaju ostala tematska područja, kao što su  zdrav život, održivi prijevoz, bioraznolikost, školski okoliš, buka, klimatske promjene, Agenda 21 i sl.
 
Lijepa naša je priredila nekoliko priručnika koji služe kao pomoć pri implementaciji pojedine teme te daju smjernice za njihovu realizaciju kroz redovnu nastavu i izvannastavne aktivnosti.
 
Priručnici koji su do sada tiskani su Otpad, Voda, Energija, Promet i Zdravi život.
 
 
 
2.4. Praćenje stanja i ocjenjivanje
 
Vođenje zabilješki i vrjednovanje stanja je ono što Eko-školama daje posebnu vrijednost i vjerodostojnost, naglašavajući stalno provjeravanje napredovanja prema cilju. Praćenje stanja razrađuje se u suglasju s planom djelovanja (izradom programa). Prati se i ocjenjuje jesu li ostvareni ciljevi, bilježi se svaki uspješan postupak i predlažu postupci za neriješene probleme. Prema mogućnostima, učenici trebaju biti ti koji će provoditi praćenje (vodi se eko-dnevnik, izrađuje foto-dokumentacija, video zapisi, postavljaju izložbe prilikom Dana Eko-škole-Projektnog dana).
 
2.4.1. Eko-patrole
 
Osim učenika članova Odbora Eko-škole važnu ulogu u programu imaju i eko-patrole. To su skupine učenika zadužene za kontrolu i praćenje rada na određenoj temi i/ili pojedinim parametrima. Oni “nadgledaju” postupanje ostalih učenika, ali i odraslih i o tome vode svoje zabilješke (u  posebne bilježnice, tabele, liste, na oglasnoj ploči). Učenici su najobjektivniji kritičari koji ne štede riječi pohvale, ali niti pokude za ono što nije dobro i valja mijenjati. Ne mogu se postaviti kriteriji o broju učenika u jednoj eko-patroli niti o njihovom ukupnom broju, jer to ovisi o veličini škole.
 
Organizaciju, broj članova, raspored rada, zaduženja, način bilježenja odredit će Odbor imajući u vidu sve parametre koji utječu na cjelokupni rad škole (jedna ili dvije smjene, broj učenika: do 150, 150-300, do 500, iznad 500, jedna, dvije ili više područnih škola broj učenika putnika, prijevoz učenika-organiziran ili ne i dr.)
 
 
2.5. Rad prema nastavnom planu i programu
 
U sklopu redovne nastave obrađuju se teme određene Planom djelovanja (interdisciplinarnost), a teme o zaštiti okoliša o kojima se uči u sklopu redovne nastave trebaju utjecati na način rada čitave škole. Pripremaju se pojedinačne praktične aktivnosti u školi ili izvan nje.
 
2.5.1. Svaki učitelj/nastavnik će u izvedbenom programu svog predmeta/područja izdvojiti nastavne jedinice koje se odnose na provedbu programa Eko-škole. Ovisno o predmetu, broj nastavnih jedinica je različit, ali svi moraju dati svoj prilog. Ukoliko se izabranoj temi djelovanja posveti dio nastavnog sata (uvodni dio ili ponavljanje na kraju sata) to se posebno označava u dnevniku rada. Uz popis nastavnih jedinica po predmetima, dokumentaciji se prilaže i uzorak priprema. Potrebno je na razini škole dogovoriti način označavanja ovih nastavnih jedinica u dnevniku rada. Označavanje je jednoobrazno za sve učitelje/nastavnike. Dokumentaciji prilažete i presliku jedne stranice dnevnika rada razredne/predmetne nastave s označenim sadržajima.
 
2.6. Obavješćivanje javnosti i uključivanje medija
 
Potrebno je uključivanje čitave škole i šire zajednice stalnom promidžbom, naročito povodom Dana Eko-škole (jedan dan u godini po izboru Odbora Eko-škole-Projektni dan). U školi se postavi stalni oglasni pano Eko-škole. Školske novine mogu poslužiti za promicanje programa ili se mogu osnovati posebne novine Eko-škole. Održavaju se predavanja s ekološkim temama. Razmjenjuju se informacije s drugim školama u zemlji i inozemstvu. O radu Eko-škole obavještavaju se mjesne novine, radio i TV. Organiziraju se akcije na koje se pozivaju mediji.
 
2.6.1. Označavanje i oglašavanje programa u školi
 
Škola koje je uključena u Međunarodni program Eko-škola dobiva prilikom uključivanja tri nacionalna plakata. Poželjno je da se plakati urame i postave u ured ravnatelja, zbornicu i uz stalni pano Eko-škole. Uz plakat se stavlja i Potvrda o uključivanju u program. Stalni pano Eko-škole mora sadržavati sljedeće: sedam programskih koraka (uz prvi se stavlja popis članova Eko-odbora i njihove funkcije, a uz sedmi korak-tekst ili slogan koji predstavlja Eko-kodeks škole).Pored programskih koraka, mora biti i službeno znakovlje: Međunarodnog koordinatora (FEE-Foundation for Environmental Education), Nacionalnog koordinatora (Udruge Lijepa naša, Zagreb), znak Eko-škola i znak (logo)škole uključene u program. Sva četiri znaka trebaju biti iste veličine.
 
2.6.2. Određivanje znaka (loga) škole
 
Najčešće se na razini škole raspiše natječaj među učenicima za idejno rješenje znaka škole. To može biti dio spomeničke/graditeljske baštine mjesta, povijesni znak škole, zaštićena biljna ili životinjska vrsta tog područja, biljna kultura po kojoj je kraj poznat, reljefno obilježje kraja  i sl. Poželjno je da znak bude što jednostavniji da se može lakše računalom prenijeti na dokumente nakon što škola dobije status Eko-škole.
 
 
2.6.3. Promjenjivi pano
 
Postavlja se neposredno uz stalni pano, a svrha mu je: izvješćivanje o svim mjerenjima, provedenim akcijama, anketama, fotografije učenika u akcijama, tekstovi iz tiska, intervju s učenicima koji su u eko-patroli, osvrt na rezultate mjerenja, polugodišnje izvješće o postignutom, obilježavanje prigodnih datuma, organizacija i dojmovi s Projektnog dana.
 
2.6.4. Projektni dan-Dan Eko-škole
 
Bilo koji dan u godini, po odluci Odbora Eko-škole, kada učenici predstavljaju program i rad široj javnosti (roditeljima, uzvanicima, predstavnicima lokalne uprave i ostalim uzvanicima). Način organizacije nije propisan, ali iskustva govore da je najbolje organizirati radionički tip nastave. Tog dana svi nastavni predmeti su podređeni temi (području rada) Eko-škole. Dogovor i odluku o organizaciji radionica i/ili nastavnih sati donosi Učiteljsko/Nastavničko vijeće, a sve potvrđuje Odbor Eko-škole (u dokumentaciji mora postojati pisani trag o ovoj odluci). Najbolje je javno oglasiti nazive radionica i omogućiti učenicima da prema svojim sklonostima/sposobnostima sudjeluju u pojedinim radionicama. U organizaciju, pripremu i izvedbu radionica, na javnu prezentaciju i /ili predavanje poželjno je što više uključiti roditelje. Zajedničke radionice daju vrhunske rezultate. Sve aktivnosti potrebno je dokumentirati (foto dokumentacija, video i/ili audio zapis, školske novine, dnevni tisak).
 
2.6.5.  Suradnja s medijima
 
O uključivanju u program i svim poduzetim aktivnostima izvješćivati lokalni i dnevni tisak (u manjim mjestima obično postoje dopisnici). Pozvati predstavnike tiska da dođu u školu i razgovaraju s učenicima, nastavnicima i roditeljima. U tome školama mogu pomoći i predstavnici javnih poduzeća ili lokalne zajednice koji su članovi Odbora Eko-škole. Izvijestiti i lokalne radio i TV postaje, naročito za vrijeme Projektnog dana ili organiziranja prigodnih akcija u mjestu. Velik udio u svemu tome ima školski list ili novine Eko-škole. .
 
 
2.7. Eko-kodeks
 
To je zajednički dogovor i stav sudionika Eko-škole, a ide u prilog obvezivanju svih čimbenika na “EKO” opredjeljenje škole. U izradi kodeksa sudjeluju učenici, a potrebno ga je izložiti na uočljivo mjesto i dopunjavati onim čemu učenici teže u zaštiti okoliša. Eko-kodeks se može objaviti u lokalnom tisku i široj javnosti. Ovim Eko-škole imaju priliku dati svoj doprinos izradi međunarodnog kodeksa zaštite okoliša-zajedničkoj izjavi o zaštiti okoliša u školama Europe i svijeta.
 
2.7.1. Izrada Eko-kodeksa
 
Svaka škola samostalno određuje način izrade. Najbolje je da Eko-kodeks predlažu i sastavljaju učenici. Škole su ovo pitanje različito riješile: u nekim školama raspisuje se natječaj među učenicima, nakon čega Eko-odbor izabire najbolje prijedloge. Učenici na satu razrednog odjela pismeno daju prijedloge, razrednik odabire najbolje i daje članovima Eko-odbora itd. Dio škola odabire slogan (poznati stih ili izreku), a uz to i nekoliko učeničkih izreka koje zajedno čine Eko-kodeks dotične škole. Eko-kodeks se postavlja na središnji pano i u sve školske prostore, kako bi bio dostupan svima koji uđu u školu.
 
2.8.  Ekološki kviz „Lijepa naša“ ili tzv. osmi element (osmi „korak“)
 
Većina međunarodnih ekoloških programa, uključujući i one koji se provode u Republici Hrvatskoj, ima u svojoj platformi ugrađenu natjecateljsku komponentu ili natjecateljski dio. Međunarodne Eko-škole, premda najpriznatiji model odgoja i obrazovanja za okoliš i održivi razvoj u svijetu i najrašireniji ekološki program, nemaju u svojoj platformi ugrađenu natjecateljsku komponentu koja bi na istovjetan način obvezivala sve zemlje sudionice u programu Eko-škole. Ona se ne spominje ni u načelima odgoja i obrazovanja za okoliš i održivi razvoj, niti u ciljevima zaštite okoliša i održivog razvoja u programu Eko-škole. Ostavljeno je svakoj državi provoditeljici ovog programa i njenoj članici FEE da osmisli i ugradi natjecateljski dio, ili ako provodi zaseban natjecateljski projekt, da taj projekt prilagodi i na odgovarajućem mjestu ugradi u metodologiju provedbe Eko-škola. Pošto se u Hrvatskoj već duže vrijeme provodi natjecateljski projekt iz ekologije primjerenog naziva Ekološki kviz „Lijepa naša“, Hrvatsko povjerenstvo FEE odlučilo je tim projektom obogatiti provedbu programa Eko-škole u Hrvatskoj. Ekološki kviz „Lijepa naša“ zadržava metodologiju provedbe koju je propisao njegov intelektualni vlasnik, tj. Udruga Lijepa naša. Na odgovarajućem mjestu u kalendaru aktivnosti za svaku školsku godinu, upisana je provedba Eko-kviza „Lijepa naša“. Time je provedba ovog natjecanja kao dio  programa Međunarodne Eko-škole u Republici Hrvatskoj i obveza za sve Eko-škole.
 
3. PRIJAVA ZA STATUS EKO-ŠKOLE
 
Nakon ispunjenja postavljenih kriterija o izradi i provedbi programa koji u školi uspješno djeluje najmanje devet mjeseci, Državno povjerenstvo uvidom i provjerom u dosljednost provedbe, pismeno izvješćuje školu o ispunjavanju uvjeta za status Eko-škole. Od prijave za sudjelovanje u programu do prijave za status Eko-škole može proći najmanje devet mjeseci, a najviše dvije godine. Nacionalni koordinator dostavlja potom školi prijavu (Application form) i izjava lokalne zajednice (Local community statement).  Izjavu lokalne zajednice, nakon upoznavanja s tijekom provedbe i aktivnostima škole, potpisuje predstavnik grada/općine i na taj način prihvaća suradnju između grada/općine, Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš i Nacionalnog koordinatora. Ova izjava je trajna i obvezujuća za sve potpisnike tako dugo dok škola sudjeluje u programu. Ukoliko se s područja grada/općine više škola prijavljuje za status, svaka od njih ispunjava ovu prijavu, predstavlja program rada i rezultate lokalnoj zajednici, koja svojim potpisom  potvrđuje da kao ugovorna stranka prihvaća sve odredbe navedene u izjavi.
 
 
Nakon nadzornih posjeta, škole po pozivu dostavljaju Nacionalnom koordinatoru kompletnu dokumentaciju o provedbi programa (složenu kronološkim redoslijedom, prema programskim koracima). Sastavni dio dokumentacije su fotografije, elektronički, audio i video zapisi, napisi iz tiska i sve što je navedeno u obrazloženju pojedinog programskog koraka. Nakon pregleda, dokumentacija  se u cijelosti vraća školama jer se program nastavlja u skladu s navedenim smjernicama. Dokumentaciju na ovaj način dostavljaju samo škole koje prvi put stječu status međunarodne Eko-škole dočim škole koje obnavljaju status stavljaju rečenu dokumentaciju na uvid nacionalnom i regionalnom koordinatoru Eko-škola, prilikom njihovog posjeta školi.
 
4. OBNAVLJANJE STATUSA EKO-ŠKOLE
 
Kako bi se zadržao status Eko-škole, potrebno je nakon dvije godine dokazati dostignutu razinu prve godine, ali i korak naprijed u provedbi smjernica odgoja i obrazovanja za zaštitu okoliša. Škola po pozivu Nacionalnog koordinatora dostavlja prijavu za obnavljanje statusa i dokaznu dokumentaciju o provedbi programa prema programskim koracima. Prijavu za obnavljanje statusa potpisuje ravnatelj škole kao i prilikom stjecanja statusa. Iznimno je važno iscrpno dokumentirati svaki programski korak kroz rad na izabranoj temi/-ama. Ukoliko je do dobivanja statusa škola obrađivala jednu temu, kod obnavljanja statusa prikazuje koliko je svoj rad unaprijedila i dokle je stigla s obradom ostalih tema. Prijevoz, zdravi život, biološka raznolikost i brojne druge teme obrađuju se nakon osnovnih (voda, energija i otpad).
 
Provedbu programa nadzire Državno povjerenstvo za Eko-škole u Republici Hrvatskoj. Škole koje se uključe u program, dobit će potrebni tiskani materijal za provedbu programa (brošure, letke, plakate i ostali promidžbeni radni materijal). Zadane smjernice programa ne mogu se prilagođavati, nego ih je potrebno u cijelosti slijediti.
preskoči na navigaciju