« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
„U svakom roditelju živi učenik – netko tko je i sam išao u školu, nekad uspješno, nekad neuspješno… Mnogi roditelji i danas ulaze u školu preplavljeni starim osjećajima…“
Koliko god vremena učitelji provodili s djecom u školi i što god radili da ih odgoje u duhu tolerancije, multikulturalnosti i cjeloživotnog učenja, presudnu ulogu u razvijanju dječjih vrijednosti ipak ima njihova obitelj - roditelji, skrbnici, bake i djedovi, oni s kojima su odrasli.
Mi, roditelji i učitelji, u duhu promjena koje se školstvu iz dana u dan događaju i u želji da zajednički usmjeravamo mlade ljude k pronalaženju pravih životnih vrijednosti tebamo biti partneri i primjerom pokazati što je to timski rad i što nam on dobroga donosi. Od iznimne važnosti za opstanak odgojno-obrazovnog partnerstva jesu redoviti susreti odgajatelja i obrazovatelja. Četiri puta godišnje na roditeljskim sastancima, i prema potrebi na redovitim informacijama, minimum je koji zadovoljava.
Roditeljski sastanci uistinu su dobra prilika da čujete koji koristan savjet, ali i porazgovarate s ljudima s kojima sigurno imate nešto zajedničko s obzirom na to da odgajate djecu iste dobi i vrlo sličnih interesa. Na roditeljskim sastancima možemo dogovarati zajedničke projekte, razmjenjivati važne informacije koje se tiču cijelog razreda, obrazovati se, upoznavati i surađivati. Ne biste trebali izbjegavati sastanke misleći kako su oni gubljenje vremena i kako na njima ništa novoga nećete naučiti. Neki roditelji toliko nisu voljeli školu u doba kada su i sami bili školarci da ju i danas obilaze u širokom luku. Drugi se ne slažu s ostalim roditeljima, te zbog toga ne dolaze na sastanke. Zvučat ću grubo, ali ne mogu prešutjeti da su to previše sebični razlozi za izbjegavanje jedne od rijetkih prilika koja vam se pruža da se obrazujete i usavršavate za najljepši, ali i najteži poziv u životu - roditeljstvo.
Individualni sastanci - prigoda su da redovito nadzirete napredovanje svoga potomka, jer, vjerovali ili ne, njima je do toga jako stalo. Prolaze li s odličnim ili manje odličnim uspjehom, vole znati koliko se brinete i da vas zanima kakvi su u školi. Za dobru suradnju s nama razrednicima pokušajte kad god je to moguće poštovati naše radno vrijeme i dolaziti na informacije u ono vrijeme koje smo za to odredili. Želite li doći u školu, a vrijeme određeno za informacije vam nikako ne odgovara, najavite se i dogovorite neko drugo vrijeme koje će razrednik posvetiti samo vama.
Budimo partneri i prijatelji koji zajednički vode djecu na izlete i ekskurzije. Skrbimo o izgledu i opremljenosti škole u kojoj pola dana proboravi vaše dijete. Sudjelujmo timski u organizaciji proslava, humanitarnih akcija, zabava, maskenbala. Cijenimo i podupirimo jedni druge. Omalovažavamo li mi školu kao instituciju i pokazujemo li otvoreno negodovanje prema suradnji s učiteljima, isto će činiti i naša djeca.
Surađujmo, poštujmo jedni druge, vjerujmo u mlade naraštaje! Nama je možda njihova matematika jako teška, no mnogima su od nas moderni mobiteli prava enigma, internet još uvijek svjetsko čudo, a iPod nepoznanica. Njima ne. Suvereno vladaju tehnologijom, izrađuju power point prezentacije, prebacuju s harda na USB, snimaju filmove, dosnimavaju zvukove. Milina ih je promatrati, a pravi izazov pokušavati ići ukorak s njima.
Bilo bi još ljepše i plodnije kada bi se sve, ili barem većina obitelji, aktivno i suradnički uključile u avanturu zvanu odgoj i obrazovanje djece i mladih. Ukoliko već nisu (a ima onih koji jesu), trebali bi uskočiti u naš vlak ili nas barem pričekati na nekoj od sljedećih postaja i u nekoliko jednostavnih koraka postati roditelj, saveznik, pomagač, vođa, prijatelj.
*Tekst preuzet s www.os-cavtat.skole.hr, autor: Ivana Marinić, prof.
1. Ograničite vrijeme provedeno na računalu. Na računalu postavite poseban profil za djecu kojime će biti ograničeno vrijeme korištenja računala po danu. Ostale profile drugih (starijih) korisnika zaštitite lozinkom koju djeca ne smiju znati.
2. Pratite stranice koje Vaše dijete posjećuje. Omogućite korištenje nekih od parentalcontrol programa koji se nalaze u kategoriji sa programima i uputama. Ukoliko djetetu dozvoljavate pristup socijalnim mrežama (Facebook, MySpace, Twitter i sl.) podesite privatnost njihovih profila te pratite njihove aktivnosti u okviru profila.
3. Ako je ikako moguće računalo NIKADA ne postavljajte u dječju sobu, već na mjesto koje je prometno i gdje svi imaju pristup. Ako imate više računala mogućnost da napravite radnu sobu (dio sobe) u kojoj ćete sjediti svako pored svog računala će u velikoj mjeri povećati Vaš uvid u online aktivnosti dijeteta.
4. Starija djeca i tinejdžeri u komunikaciji dosta koriste sleng i engleske skraćenice pa vam često njihovi komunikacije čak i kada ih pratite mogu biti nerazumljivi. Upoznajte se koliko možete sa popularnim internet slengom. Spisak najupotrebljavanijih engleskih internacionalnih chat skraćenica možete pronaći u dijelu sa internet slengom.
5. Pričajte sa djecom o njihovoj aktivnosti na internetu. Upoznajte ih sa potencijalno ružnim situacijama koje mogu iskusiti i porazgovarajte o najboljim načinima rješavanja tih situacija. Objasnite im šta su računalni virusi i kako se od njih zaštiti. Pokažite im na primjerima kojim stranicama mogu vjerovati, a kojima ne. Naučite ih da zaštite svoje osobne informacije, i da se i oni sami ponašaju odgovorno kada su na internetu. Na isti način na koji učite djecu da ne pričaju sa nepoznatima na ulici, naučite ih da to ne rade ni online, objasnite im da na internetu ne mora svatko biti onakav kakvim se predstavlja.
6. Ohrabrite dijete (i to radite stalno) da vam prijavi svaku konverzaciju ili kontakt koji im se učini čudan ili se zbog njega ne osjećaju dobro.Objasnite im da to ne trebaju brisati (zbog potencijalnih dokaza i utvrđivanja izvora poruke, danas je to lako izvodljivo ukoliko postoji opravdani razlog). Imajte u vidu da se djeca često plaše da ćete im uskratiti korištenje računala ukoliko se budu požalili i da je to po nekim istraživanjima koja su rađena u USA jedan od najčešćih razloga zašto ne prijavljuju roditeljima uznemiravanje online. Jasno im dajte do znanja da Vam prenesu sve potencijalne probleme i kako će tako osigurati korištenje računala bez zabrana.
7. I na kraju – budite istinski zainteresirani za ono što vaše dijete radi online. Nađite vremena da sa njim posjetite omiljenu stranicu, odigrate neku igru, porazgovarajte o tome. Stvorite neki zajednički online prostor, pa će i dijete biti otvorenije i spremnije da sa vama podijeli svoja iskustva. Pokušajte stvoriti atmosferu povjerenja u kojoj će vaše djete biti dovoljno opušteno da Vam postavlja pitanja i razgovara o svojim aktivnostima na internetu.
A čak iako ranije niste bili mnogo zainteresirani za sve ovo, prihvatite nove tehnologije kao sastavni dio života Vašeg djeteta i njegove-njene generacije te nađite vremena da se sa njima bolje upoznate i pomognete djetetu da ih koristi na ispravan i siguran način.